هابیل خاوری در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: اگر کسی متوجه دلیل افزایش قیمت دلار باشد می تواند دلیل نزولی شدن بورس را نیزدرک کند همان طور که در روند های صعودی امواج نزولی و بالعکس آن را شاهد هستیم می توان تنها دلیل کم رمقی بازار سرمایه را بی خبری عنوان کرد .

وی با بیان اینکه شدت ناامیدی سهامداران در بازار سرمایه در حال افزایش است، افزود: باید توجه داشت نا امیدی سهامداران ناشی از خبرها و اتفاق های منفی و آنچه بیشتر از همه آزار دهنده است بی توجهی حاکمیت و سیاست گذار نسبت به بورس است.

به گفته خاوری بازارسرمایه دربرزخی قرار دارد که اتفاقات و رویداد ها به آن جهت می‌دهند و متاسفانه عوامل بنیادی نادیده گرفته شده و بر اساس آن تصمیم صورت نمی‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش قیمت دلار نیما این روزها جدی‌تر شده و عرضه کالا بر اساس دلار ۲۸هزار تومانی محدود به چند قلم شده که امر باعث می‌شود سایر تقاضاها به سمت دلار ۴۱ هزار تومانی حرکت کند.

وی ادامه داد: به طور قطع نرخ نیمای افزایش خواهد یافت اما دوسناریور برای این رشد می‌توان در نظر گرفت ؛ این که این نرخ یا به صورت شارپی و یا آرام و آهسته رشد خواهد کرد و به طور یقین این افزایش اثرات مثبتی بر بازار سرمایه دارد اما باید توجه داشت این در حالی است که شرایط بازار را کلی تر و بر اساس ارزش معاملات، ورود و خروج پول بررسی کرد.

خاوری با تاکید براینکه این روزها خروج پول از بورس شدت گرفته اما همچنان ورود پول به صندوق های درآمد ثابت را شاهد هستیم، اظهارداشت: با توجه به تعطیلات و بی خبری ای از برخی اتفاقات و موضوعات اقتصادی پیش بینی می‌شود بورس در هفته پیش رو محتاطانه عمل کرده و انتظار می‌رود از اواسط هفته آینده شاهد صعود در بازار سهام بود.

source

توسط spideh.ir