به گزارش صدای بورس، همزمان با سومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، طی مراسمی میادین نفتی دارخوین میان شرکت ملی نفت و کنسرسیوم چهار شرکت با سهم ۳۵ درصدی سرمایه‌گذاری امید ،امضاء شد.

سرمایه‌گذاری امید با سرمایه‌گذاری ۳۵ درصدی سهم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در بین شرکت‌های حاضر در این کنسرسیوم دارد.هدف از این تفاهم‌نامه تولید روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت به ارزش سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است.

محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت:بخش خصوصی در مقایسه با گذشته توانسته است بیشتر در عرصه افزایش تولید ، نگهداشت توان تولید و توسعه میادین جدید نفتی ورود کند و برهمین اساس شرکت ملی نفت ایران در دو بخش قرارداد و تفاهم نامه اقدام به همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳میلیارد دلارتبدیل به قرارداد شد که از این میزان ۱۲/۵میلیارد دلار آن از میدان مشترک نفتی بوده است

خجسته مهر افزود: در دوهفته گذشته پتروشیمی ها وارد سرمایه گذاری و تامین منابع مالی برای توسعه مخازن گازی بکنیم و در ۲۰ مخزن گازی به ارزش ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند.

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۵ میدان گازی و نفتی، افزود: ۱۲ میدان نفتی و گازی به توسعه خواهد رسید که اگر به قرارداد برسد و نهایی شود، ۲۰۰ هزار بشکه نفت و ۸۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت کشور اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها سبب توسعه کسب و کار خواهد شد و ارزش آن نیز بیش از ۸ میلیارد دلار است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: میدان گازی لاوان به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار و تولید ۱۵ میلیون متر مکعب گاز، توسعه میدان گازی سفید باوون به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به ارزش ۴.۵ میلیون متر مکعب گاز، توسعه میدان گازی فروز B با تولید ۵۷ میلیون متر مکعب گاز و ۳.۸ میلیارد دلار، توسعه میادین نفتی دهلران و دانان به ارزش سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار، توسعه میدان نفتی بند کرخه با هدف تولید ۲۰ هزار بشکه نفت در روز، میدان نفتی خرمشهر و بلوک اکتشافی آپادانا با هدف تولید ۲.۵ میلیون متر مکعب گاز و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری، توسعه میادین نفتی آغاجاری، توسعه فاز سوم میدان نفتی دار خوین با تولید روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت و ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد بود.

source

توسط spideh.ir