گروه مالی گردشگری با همکاری بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی (س) و با حمایت بانک گردشگری، اقدام به ساخت ۹ مدرسه جدید در مناطق محروم پنج شهرستان از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان کرده است. این پروژه در راستای مسئولیتهای اجتماعی این گروه و با توجه ویژه مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، انجام شده است.
مراسم بهرهبرداری از این مدارس امروز و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در روستای عثمانآباد شهرستان چابهار برگزار شد. در این مراسم، محمدرضا فهمی، مدیرعامل و عضو هیئت رئیسه بانک گردشگری، علیرضا حاجعلی، رئیس هیئت مدیره بانک گردشگری، و مقامات استانی و منطقهای حضور داشتند. مدیرعامل بانک گردشگری نیز به طور رسمی این مدارس را افتتاح کرد.
فائض فرخی، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی (س)، در این مراسم اعلام کرد: «در ایام دهه مبارک فجر، موفق شدیم ۹ مدرسه در پنج شهرستان از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به بهرهبرداری برسانیم.» وی افزود: «از این تعداد، پنج مدرسه در شهرستانهای زرآباد، کنارک، دلگان و چابهار در استان سیستان و بلوچستان و چهار مدرسه در شهرستان جاسک استان هرمزگان ساخته شدهاند.»
فرخی تأکید کرد که بیشتر این مدارس در مناطقی احداث شدهاند که پیش از این فاقد فضای آموزشی مناسب بودند. وی این اقدام را یک تحول بزرگ آموزشی برای دانشآموزان این مناطق دانست و گفت: «ساخت مدرسه در چنین مناطقی که دانشآموزان در کپرها تحصیل میکردند، گامی مهم در جهت بهبود شرایط آموزشی است.»
وی همچنین به مراسم بهرهبرداری از این مدارس در روستای عثمانآباد اشاره کرد و گفت: «با توجه ویژه مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، یک مدرسه شش کلاسه در این منطقه ساخته شد که امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.»
فرخی در ادامه بیان کرد: «احداث مدارس در مناطق محروم نه تنها رضایت دانشآموزان، بلکه خانوادههای آنها را نیز به همراه دارد.» وی همچنین از افتتاح مدرسه کیمیای دانش ۳۸ خبر داد و اظهار داشت: «با حمایتهای رئیس گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری، به هدف خود که ساخت ۱۰۰ مدرسه در سراسر کشور است، نزدیکتر شدهایم.»
وی همچنین به ویژگی خاص دو مدرسه از این مجموعه اشاره کرد و گفت: «دو مدرسه از این مجموعه در شهریور ماه توسط زنان منطقه کلنگزنی شد و بنیاد توانست این دو مدرسه را در مدت ۴۵ روز به بهرهبرداری برساند.»
در پایان، فرخی ابراز امیدواری کرد که با تأمین منابع مالی بیشتر، بتوانند حضور پررنگتری در زمینه ساخت مدارس در مناطق محروم کشور داشته باشند.